theroow.blogg.se

Rebecca & Wendela

Wendela, girl problem

Wendela Permalink0
Ni vet den tiden i månaden tjejer... Ush säger jag bara. Jag tycker de är ett rent helvete hela kroppen och alla känslor förändras. Jag tror alla tjejer tycker de är jobbigt till olika grader. Jag hatar den här perioden för att mitt ansikte förändras totalt, de ploppar upp finnar i ansiktet, jag blir röd flammig. De känns som hela mitt utssende förfaller och självförtorendet hamnar på botten. Smärtan i magen går inte att beskriva och man vet inte vad man ska ta sig till. Mitt humör svänger något enormt, blir super lätt arg och ledsen och kan lätta börja gråta. Nästan lika lätt som jag kan börja skratta. Hela veckan är som en bergochdalbanna och jag hatar de. Men oj vad mycket bättre jag mår när de tar slut, när man vaknar den där morgon och humöret är tillbaka. Finnarna har som på något magiskt sätt försvunnit under en natt, kroppen känns inte lika fluffig längre och jag känner mig fräsh igen. De känns även otroligt skönt att man inte är ensam om de här, alla tjejer där ute upplever de. Men jag kände bara att jag var tvungen att klaga lite... 
 
 
Till top