theroow.blogg.se

Rebecca & Wendela

Wendela, q/a om östra

Gymnasievalet, Q/A Permalink0
Hej, Wendela! Jag har lite frågor om Östra Real då jag ska börja där till hösten och jag hoppas att du kan svara på dom :) Kram
Hej, har svarat på grymt mycket frågor kring östra och tror även dessa tre under kategorin gymnasievalet. Så kolla där så finns de massor om östra och såå. Men svarar endå på dina tre frågor nedan. Annars välkommen till östra och jag tror inte du kommer ångra dig! 
 
Får man ha egen dator med sig i skolan?
 Ja! Du får ta med dig datorn, men de är liksom ditt eget ansvar. Så jag skulle inte lämna den i skåpet pga av stöldrisk och sådant. Men ta med den får du absolut. Man får inte en dator av skolan idag, men dom har pratat om att de kan bli så i framtiden.
Får man ha den på lektionerna?
 
Yes! 99% av alla lektioner kan du ha dator. Du kan alltid ha med dig den, och oftast får du använde den till att anteckna om du vill de. Eller om du jobbar med ett arbete som datorer behövs till. Du kan ju alltid ha med dig den. Sedan kan du se när lektionen börjar om du måste använda den eller inte.
Finns det wi-fi?
Yes. Vi har kunnat gå till typ vaktmästaren eller något och få en kod som funkar till skolans wifi.

 
 
Till top