theroow.blogg.se

Rebecca & Wendela

Wendela, B like in

Wendela & Rebecca Permalink4
 
Jag och Arman ska åka till Barcelona i maj, tanken var att åka över min arton års dag men vi ska åka i slutet av maj istället. Vi var väldigt nära att boka en resa i måndags men bestämde oss efter vi pratat med lite folk attde visar sig att vi kan få ett mycket bättre pris. Vi vill boka så fort som möjligt men eftersom ingen av oss har varit där förut är de svårt att veta vart vi ska bo. Har någon av er varit i barcelona? Vart ska man bo, vi vill bo med gångavstånd till shopping, resturanger, fik osv.. Finns de några måsten som man ska göra i Barcelona? Vi kommer åka bara vi två så tänk sådant som skulle passa två i vår ålder. Vi kommer vara där en weekend och jag längtat så så mycket!! 
#1 - - Ellinor:

Gud vad kul! Jag ska faktiskt till Barcelona imorgon och stannar där i tre dagar. Gjorde samma sak förra året. Det är verkligen min favoritstad! Har ingen aning om hotell och sånt, men måste tipsa om att ni måste gå till den långa sandstranden i Barcelona. Hoppas ni får en bra resa, kram

#2 - - Anonym:

Tipsar starkt om Barceloneta-området, nära till allt som shopping, stor fin galleria, en låååång strand osv. riktigt bra område!!

#3 - - sara:

Ni kan bo på vincci maritimo, den har fem-tio min promenad till stranden selva del mar och fem min från shopping gallerian diagonal mar. Även stranden selva del mar är myyyycket finare och renare än barceloneta, då barceloneta är mer turister och mycket mer nedskräpade.
Vincci maritimo ligger fem min från tunnelbana, så rekommenderar den stark då den inte kostar jättemycket heller. :)

#4 - - Alice:

Jag har bott på The Arts och Grand Hotel Havana i Barcelona och båda ligger i bra områden med gångavstånd och har pool, kan verkligen rekommendera båda! Om jag va ni skulle jag skippa la rambla där det i princip bara är turistfällor och dra till mysiga områden som t.ex. El Born, där finns det både designerbutiker och små okända butiker där man kan hitta massa fint och unikt! Det är lite mer bohemiskt eller vad man ska säga, och det finns såå många mysiga caféer osv. Ett restaurangtips är mexikanska La Rosa Negra! Hoppas ni får de jättekul :)

Till top