theroow.blogg.se

Rebecca & Wendela

Boys

Djupt Permalink3
 
Jag tror alla tjejer någon gång har känt den där känslan att de skulle vara lite mysigt att ha en pojkvän. Att ha någon som älskar dig för den du är och som ger dig de där lila extra. Nu är jag inget proffs inom kärlek, och jag tror ingen kan lära sig allt om kärlek. Varje samtal med en kille, varje dejt och varje förhållande är en erfarenhet där du lär dig lite mer. Men hur ska man våga ta de där steget att börja prata med killen du har spanat in. De viktigaste är att du är självsäker i dig själv och vet vem du är som person. För de finns inget snyggare än en tjej som är självsäker och vågar vara den hon vill. Ingen kille vill ha tjejen som sitter tyst i hörnet och inte har några åsikter. Så jag tycker du ska ta en dag när du känner dig lite extra självsäker, eller lite extra snygg. Om du inte känner killen innan kan du försöka ta lite kontakt via någon social media. Börja följa honom på insta, lika en av hans bilder, lägg till honom på facebook. Så att han märker dig och ser dig. När ni vet vilka varnadra är så är det bara att köra. De kan börja med att ni hälsar, säg hej i skolans korridorer eller vart du nu brukar möta den här killen. Sedan kan du försöka säga något mer nästa gång, sätt upp små del mål. Man kan fråga så enkla saker som om en läxa, bara för att få lite kontakt. Så den här killen kan märka hur du är. 
 
Försök sedan göra så att ni kan ses, ses kanske på en fika. Jag tycker absolut man ska ses på ett sätt där man pratar. Ta inte en bio liksom. Men innan jag ska träffa en kille på riktigt första är jag alltid sjukt nervös. Haha! Men de är helt normalt. Jag brukar ha på mig något jag känner mig fin i och sedan försöka vara mig själv så mycket som möjligt. Prata om dig själv, men lyssna också! Ställ frågor om honom, skratta, ha kul. Tänk inte att de här är din framtida pojkvän tänk att du ska lära känna en ny kompis. Jag är alltid jätteorolig innan att samtalsämnen ska ta slut men de har aldrig hänt. De finns så mycket att prata om och bjud på dig själv så han lär känna dig. Försök inte vara någon tjej du inte är. Och om de av någon anledning känns som om de gick sämst på den här fikan, promenaden eller vad ni nu ska göra så är de ingen fara. 
 
Om du verkligen känner att ni hade mycket att prata om och klickar så kommer säkert han känna samma sak. Om du föreslog första gången att ni skulle ses, låt han få bestämma nästa gång. Så att båda är med på de hela. Om han inte hör av sig, eller om de inte blir något mer deppa inte ihop över de. Försök tänka på de som en erfarenhet. Varje "dejt" eller vad man nu vill kalla de kommer de kännas lättare och lättare. 

Detta gäller ju självklart om det är både en tjej eller en kille som du vill lära känna och komma närmare!
#1 - - Ida:

Bra tips, ska tänka på det nästa gång! ;) Fin blogg förresten!

#2 - - Anonym:

känner igen mig så mycket hah men grejen är att jag rodnar och det är så himla fult. Jag hatar det så mycket och det är det absolut fulaste på mig, usch... har ni något tips ändå? Haha vet att det är en konstig kommentar men att jag rodnar hindrar mig från så himla mycket...

#3 - - Zzz:

dessa metoder har jag vart med om minsann! They worked ❤❤❤

Till top